Sport

Co może zachęcić do ćwiczeń? Oto nasze sposoby

Co może zachęcić do ćwiczeń? Oto nasze sposoby

Motywacja do ćwiczeń słabnie, choć treningi zaczęły się dopiero tydzień temu? Pierwsze dwa dni były ok, ale później lenistwo wzięło górę nad chęcią zdobycia albo utrzymania pięknej sylwetki? Nic straconego, ponieważ w tym artykule przedstawiamy nasze sposoby na motywację do aktywności fizycznej dla każdego, kto obecnie ma ich dość.

Zdrowa dieta: sposób na szybsze efekty

Zrzucanie wagi za pomocą samych ćwiczeń trwa dość długo, ale jeżeli dołączy do tego zdrowa dieta, efekty będą widoczne w szybszym tempie. Zdrowe odżywianie pozytywnie wpływa na energię do życia oraz motywację – również do podejmowania aktywności fizycznej zgodnie z rozpisanym harmonogramem. Co ważne, nie warto redukować liczby dostarczanych kalorii do absolutnego minimum, ponieważ takie działanie prowadzi do wyniszczenia organizmu, a siły i ochoty do ćwiczeń z pewnością wtedy nie przybędzie. Przy braku doświadczeni w budowaniu diety warto skorzystać z porady specjalisty. Doświadczony dietetyk może skonstruować jadłospis w oparciu o indywidualne preferencje.

Ćwiczenie w grupie: na wiele osób to naprawdę działa

Brak motywacji do ćwiczenia w samotności? Jeżeli nikt w rodzinie nie angażuje się w aktywność fizyczną, a znajomi stronią od biegania, niezwykle trudno może być utrzymać wysoki poziom motywacji – zwłaszcza na samym początku, gdy efektów jeszcze nie widać. Co wtedy zrobić? Dla wielu osób doskonałą opcją będzie zapisanie się na zajęcia grupowe. Taka możliwość często wymaga jakiegoś wkładu finansowego, ale jest on dodatkową motywacją do ćwiczeń – w myśl prostej zasady: „skoro mam już ten karnet na siłownię, fitness albo pływanie, to dlaczego go w pełni nie wykorzystać?”.

Stylowe ubrania do uprawiania sportu wpływają na samopoczucie

Modny i naprawdę trendowy strój do ćwiczeń damski również może pozytywnie nastrajać i motywować do aktywności fizycznej. Każda kobieta lubi przecież ładnie wyglądać, a przy tym dobrze czuć się ze sobą. Stary, wyciągnięty dress czy podarte legginsy, w których wstyd ćwiczyć nawet w domu naprawdę warto wymienić na wysokiej jakości ubrania sportowe, dzięki którym nawet sam komfort treningów w istotny sposób się poprawi. Obecnie na rynku jest dostępnych wiele możliwości w tym zakresie. Bardzo popularne są legginsy i T-shirty treningowe, ale również ciekawą propozycje stanowią spodenki i kolorowe koszulki fitness bez rękawów.

Inne motywacje też są istotne – może być ich multum

Jak widać, sposobów na zwiększenie motywacji do ćwiczeń fizycznych oraz większą wytrwałość w postanowieniu jest dość sporo. Tak naprawdę należałoby dopisać do tej listy jeszcze więcej bardzo skutecznych „motywatorów sportowych” jak np. wskazania lekarza rodzinnego, troska o własne zdrowie i samopoczucie, chęć zrzucenia wagi, odreagowania sytuacji stresowych w pracy czy powrotu do dawnej kondycji. Łącząc te wszystkie argumenty „za” ćwiczeniami w jedną całość można dojść do wniosku, że ćwiczyć naprawdę warto i… tego należy się trzymać nawet wówczas gdy lenistwo bierze górę nad rozsądkiem i postanowieniami. 

Udostępnij

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *