Czy bieganie na cellulit to dobry pomysł?

Wiele kobiet ma problemy z cellulitem. Istnieje wiele wspaniałych metod, które gwarantują pozbycie się problemu już po zastosowaniu pierwszych dawek jakichś tabletek. Ale czy tak naprawdę są to metody skuteczne? Należy się zastanowić czym właściwie jest cellulit? Odpowiedź jest bardzo prosta – jest to tłuszcz odkładający się w warstwach skóry, w szczególności występujący u kobiet. A więc jeżeli jest to tłuszcz, to najłatwiejszym sposobem na jego pozbycie się jest jego spalenie. Ale jak to zrobić?

Bieganie to dobry sposób dla każdego

Tak naprawdę darmową terapię, którą możemy sobie zafundować, jest bieganie. Dzięki tej formie aktywności sportowej jesteśmy w stanie tanio, o każdej porze i w każdym wieku rozpocząć walkę z cellulitem. Bieganie na cellulit wymaga nieco samozaparcia, aby efekt był długodystansowy. Przede wszystkim należy zmienić nawyki żywieniowe. Nasza dieta powinna być nastawiona na spożywanie mniejszej ilości tłuszczu niż do tej pory. W organizmie mamy go wystarczająco dużo, więc jeżeli poprzez nasze świadome decyzje ograniczymy jego dostarczanie, nic nam się nie stanie. Bieganie pozwala w bezbolesny i ciągły sposób zwiększać nasze zapotrzebowanie energetyczne. Aby spalać tłuszcz musimy wykonywać wysiłek fizyczny odpowiednio długo przy jednoczesnym ujemnym bilansie kalorycznym. Istnieje bowiem w ludzkim organizmie mechanizm, który tłumaczy w jakiej kolejności spalane są kalorie.

Spalanie rezerw tłuszczowych wymaga cierpliwości

Istnieje wiele szybszych form treningowych niż bieganie, które w krótszym czasie pozwalają spalać duże ilości tkanek tłuszczowych. Wymagają one wiele zaangażowania i odpowiednio prowadzonej diety. A umówmy się, kto ma na to czas, pieniądze i ochotę? Lepiej w rozsądny sposób skoncentrować się bieganiu i zdrowszym odżywianiu. Podczas pierwszych kilku minut wysiłku spalane są cukry w najprostszej postaci. Następnie z biegiem czasu po około 30 minutach ciągłego treningu aerobowego rozpoczyna się proces spalania kalorii zawartych w tkance tłuszczowej. Oczywiście wiele teorii próbuje obalić tą klasyczną, ale przyjrzyjmy się kolarzom zawodowym. Spędzają mnóstwo godzin na wysiłku aerobowym i nie mają ani grama zbędnego tłuszczu. To tutaj powinniśmy widzieć prosty cel naszych treningów. Rozsądne ich połączenie ze świadomym odżywianiem na pewno pozwoli nam osiągnąć sukces w przeciągu kilku miesięcy. Tkanka cellulitowa zostanie zredukowana, a jeżeli będziemy konsekwentni w działaniu pozbędziemy się jej na stałe. Nie ma się nad czym zastanawiać, trzeba się brać do pracy.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *